Les funcions de l’administrador d’arrendaments es concentren en totes aquelles tasques en què es representa a la propietat de l’immoble enfront de l’arrendatari, actuant de filtre durant la relació d’arrendament.
L’objectiu és d’aconseguir relacions justes i estables entre les parts aportant valor per la rendibilitat de l’actiu d’inversió.
SERVEIS PROFESIONALS BASICS DE L’ADMINISTRACIÓ (integrants de la quota d’honoraris):
Aquestes funcions es concreten en 5 àrees,
- Consulta i assessorament respecte a la Llei d’Arrendaments Urbans i lleis complementaries
- Informació i consell sobre el funcionament pràctic de l’arrendament d’immobles com actius d’inversió
- Tractament d’incidències amb l’arrendatari.
- Informació de la Llei de Propietat Horitzontal en tots els seus apartats i la jurisprudència que existeix al respecte.
- Sobre pòlisses s d’assegurances per garantir la renta y del continent
- Informació i posada al dia de noves normes que afecten a las comunitats, als edificis i als seus propietaris on es troben els seus actius en aspectes econòmics, fiscals, jurídiques, laborals, de supressió de barreres arquitectòniques, de reglamentació tècnica de manteniment i reparació dels edificis.
- Cobrament mensual dels rebuts d’arrendament.
- Cobrament en el rebut d’altres conceptes pactats entre les parts, IBI, CCPP, subministraments, etc.
- Pagaments mensuals a mes vençuts de les liquidacions resultants.
- Pagaments de despeses, IBI, comunitats, subministraments, reparacions, etc.
- Control de rebuts d’arrendament no pagats
- Manteniment, actualització i custodia de bases de dades.
- Guarda i protecció de documents sobre el immoble i el arrendament; divisió horitzontal i estatuts comunitaris, nota informativa registral del immoble, cèl·lules de habitabilitat, pòlisses d’assegurances, contractes de subministres, i documentació tècniques com ITEs, Certificat d’aptitud, certificats de eficiència energètica entre d’altres.
- Control de consum i canvis de nom de titularitat de comptadors de serveis.
- Seguiment i reclamació de rebuts impagats.
- Taxació i comercialització dels immobles
- Reportatge fotogràfic i publicació a internet
- Estudi de solvència arrendataris.
- Estudi i redacció dels contractes de arrendament
- Representació en la firma del contracte d’arrendament
- Representació en la rescissió del contracte d’arrendament
Gestió i seguiment d’incidències de immoble amb els industrials per al diagnòstic i les reparacions.
Informació i consell de la millor manera de preveure el manteniment del immoble.
Assessorament i planificació per gestionar al finançament necessària per obres.
Honoraris administració en arrendaments urbans;
Per les tasques de assessorament, econòmic-comptable i administrativa , del 4% al 6% de la renta*.
Per les tasques de comercialització, una renta mensual (a càrrec del arrendatari com a despeses de contractació)
IVA no inclòs
*Aquestes tarifes son merament indicatives i aproximades, sent necessari l’estudi de particular per establir el pressupost personalitzat definitiu per cada cas.
SERVEIS COMPLEMENTARIS tarifats
- Tramitació i obtenció de Cèl·lules d’habitabilitat
- Tramitació i obtenció de Certificats energètics
- Tots dos anteriors plegats
- Tramitació Informe Registral 45 €
- Tramitació relació electrònica amb l’Agencia Tributaria 80 €
- Obtenció de Bolletins de subministre i serveis
Contenciosos, reclamacions i/o defenses judicials.
- Assistència a jutjats com a testimoni 150 €
- Assistència a reunió de comunitat de propietaris (fins a 2h) 125 €
- Gestió actualització (LAU 95) 70 €
- Gestió augment de lloguers 60 €
- Recuperació fiança de lloguer 80 €
- Rescissió contracta de lloguer 145 €
- Gestió Registre Cambra de la Propietat 90 €
- Bonificacions renda lloguer
Redacció i tramitació fiscals amb hisenda de models fiscals;
- Mod 184 60 €
- Mod 347 105 €
- Mod 303 (IVA.) 35 €
- Mod 390 (Resum IVA) 51 €
- Estudi, confecció i tramitació d’instància 150 €
- Estudi i confecció de recursos de IBI 150 €
- Confecció i tramitació de burofax per reclamació 65 €
- Redacció de certificats (oficials)
- Redacció de certificats (no oficials)
Per no clients;
- Confecció contracte d’arrendament (1/2 mensualitat) amb preu mínim 250 €
- Consulta Propietat Vertical 75 €